Regnskapsordbok fra e-conomic

Finn svar på regnskaps- og bokføringsbegreper

Administrator - Hva er en administrator?

Administrator brukes i e-conomic regnskapsprogram som en fellesbetegnelse for en overordnet bruker, som har tilgang til å administrere andres regnskap.

I e-conomic regnskapsprogram har du mulighet til å gi din revisor tilgang til programmet og bli administrator. Les mer om administrator i vår online hjelpefunksjon e-copedia.

Administrator brukes altså om en som har tilgang til å administrere andres regnskap.

Hvordan legge til en administrator

Virksomheter som bruker e-conomic regnskapsprogram kan gi sin regnskapsfører eller revisor tilgang til sitt regnskap i e-conomic, og dette er gratis.

Administratoren logger inn i en såkalt administratormodul, og får herfra tilgang til de virksomheter han/hun administrerer. For å få tilgang til en virksomhet må virksomheten selv gi administratoren tilgang.

Administratormodulen

Som superbruker i administratormodulen kan man legge til andre brukere, tildele og endre brukerpassord, og gi de ulike brukerne tilgang til ulike funksjoner og virksomheter.

Krav til å bli administrator i e-conomic

For å bli opprettet som administrator må man arbeide profesjonelt innenfor regnskap, bokholderi, administrasjon eller revisjon enten som selvstendig eller i et firma. Det vil si at en administrator ofte er regnskapsfører eller revisor.

 

Har du bruk for et faktura- og regnskapsprogram?

e-conomic regnskapsprogram gjør fakturering og regnskap enkelt.

Ja takk, jeg vil gjerne ringes opp av e-conomic.